CHUDNUTIE Ako začať CHUDNÚŤ aby ste nepribrali

Keď chcete rýchlo, pravidelne a natrvalo schudnúť, vyberte si správnu a hlavne zdravú diétu. Mnohí z nás si v priebehu roka pri rôznych príležitostiach kladú pred seba veľké ciele. Väčšina ľudí s nadváhou po opakovaných a nepríjemných pohľadoch do zrkadla často siahne po zaručených diétach, ktoré hlásia, že schudnete za týždeň 4 až 5 kíl, ba i viac. Aby ste dosiahli hmotnosť, s ktorou by ste sa cítili dobre, na to si potrebujete vybrať účinnú diétu, ktorou si nepoškodíte organizmus. Aj keď mnohé rýchle diéty prinášajú v prvých týždňoch dobré výsledky, takýto výsledok obyčajne dlho nevydrží. Väčšinou to, čo si človek tvrdo odhladoval, čoskoro opäť naberie, a nezriedka sa stáva, že napokon váži viac ako predtým. Kilogramy, ktorých sa pri hladovke – nulovej diéte v prvých dňoch zbavíte, sú vlastne len dočasným, úspechom. Pretože to, čo zmizne, nie je len tuk, ale hlavne tekutina. Tá sa vyplaví, len čo telo začne odbúravať cukor z krvi a pečene a napokon sa spotrebováva aj svalová bielkovina. Až po týždni chudnutie sa začína skutočná redukcia hmotnosti.
Ľudské telo je už po tisícky rokov naprogramované na to, aby dokázalo prekonávať časy núdze pomocou vlastných rezerv. Veď dva až tri mesiace dokáže vydržať bez stravy a žiť z vlastných tukových zásob. Telo je nastavené na to, aby s energiou zaobchádzalo čo najúspornejšie. Každá diéta sa raz skončí. A to, čo nastáva po nej, pozná takmer každý z nás.
Organizmus prežíva nečakaný prísun potravy ako náhlu hojnosť a začne s dosiaľ vzácnou energiou zaobchádzať mimoriadne racionálne. Organizmus totiž nevie rozlišovať cielenú diétu od hladovky. Prísun dočasne nedostatočného množstva stravy signalizuje telu predovšetkým to, že do budúcnosti si musí vytvoriť ešte lepšie rezervy, aby prekonalo ďalšie obdobie nedostatku. Preto takéto zvyšovanie hmotnosti sa označuje ako jo-jo efekt. Hladovkové kúry tak nemajú trvalý efekt a zvyšujú riziko čoraz rýchlejšieho priberania.
Zmysluplné zníženie nadváhy pri vyváženej strave sa nedá dosiahnuť v priebehu niekoľkých dní či týždňov. Okrem pevnej vôle na zhodenie niekoľkých kilogramov potrebujete najmä trpezlivosť. So zmenou stravy a trochou športu to dokáže takmer každý. Týždenne sa dá zhodiť maximálne pol až jeden a pol kilogramu.

Uvedieme Vám niektoré diéty, ktorým by ste sa mali určite vyhnúť.

TU kliknite na zobrazenie celého článku


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

 

 

 

 

REKLAMA

reklama

REKLAMA