Ako schudnúť - čo obedovať

Rady na chudnutie. Keď chcete schudnúť musíte obedovať!

Chcete schudnúť a natrvalo odstrániť svoju nadváhu? Potrebujete recept či radu na zmenu stravovania? Chcete ľahko a natrvalo schudnúť? Dôležité je začať deň zdravými raňajkami. Raňajkami sa však Vaša snaha o chudnutie a zmenu stravovania nesmie skončiť. Musíte zmeniť aj Váš prístup k obedu. Podľa zásad zdravého stravovania by obed mal byť pre každého povinnosťou a večera liečbou. V každodennom strese zostáva často práve obed na vedľajšej koľaji. Ľudia pre nedostatok času často obedujú v bufetoch s rýchlym občerstvením, takže jedlo im potom ostáva dlho ležať v žalúdku ťažké ako olovo, čo krátkodobo škodí nielen Vašej nálade a aktivite ale dlhodobo aj zdraviu. Ticho priberáte.S odporúčaniami, že človek musí prijímať potravu 5x za deň, už experti na výživu veľmi nechodia na svetlo, pretože príliš málo ľudí sa touto teóriou riadi, i keď je stále správna. Ale náš žalúdok nie je zberný orgán. Len čo dostane niečo na spracovanie, začne pracovať a nepotrebuje stály prísun surovín. Kvôli spaľovaniu tukov by boli ideálne troj až štvorhodinové prestávky medzi jedlami. Je to však ťažké dodržiavať, pretože máme alebo málo času myslieť na jedlo alebo príliš veľký hlad. Vypúšťať obed, ako to často robia priveľmi zamestnaní ľudia, je chybou. Obedujte medzi pol dvanástou a pol druhou popoludní. Vtedy už Vás organizmus potrebuje doplniť zásoby energie a živín, aby v pohode a bez hladu zvládol zostávajúcu časť dňa. Nezabudnite na to!

Do štyridsiatky môže telo ešte robiť kompromisy, ale raz ho prejde trpezlivosť s naším stravovaním a začne reagovať ukladaním tuku, pálením záhy, vysokým cholesterolom, či začnú problémy s krvným obehom. Toto všetko sú dôvody, prečo by sme sa mali začať starať o svoje stravovacie návyky, a to, čo robíme nesprávne, zmeniť. Uveďme príklad. Povedzme, že ste veľmi zamestnaný človek, nemáte čas na poriadny obed a tak to často riešite napríklad plnenou plackou na obed alebo obloženou žemľou. Nečudujte sa, ak za jeden rok priberiete aj 10 kíl, zvlášť, ak ráno začínate iba kávou. Potom ste na obed strašne hladný a dáte si bezhlavo mastné a kalorické jedlo, pretože pocit hladu je náhly a obrovský. Keď prídete domov, situácia sa viac-menej opakuje, máte pocit silného hladu, ktorý treba rýchlo prehlušiť ďalšou kalorickou bombou.

Pizza, placka, hamburger, to sú jedlá, ktoré obsahujú priveľa tuku, uhľohydrátov a cukru. Pankreas produkuje nedostatok inzulínu, a to spôsobuje nutkavý pocit hladu. Aby ste tomu zabránili, mali by ste jesť celozrnné produkty. Tie udržiavajú hladinu cukru v krvi stabilnú a zásobujú telo sýtiacimi balastnými látkami, ktoré okrem iného pozitívne ovplyvňujú aj látkovú výmenu.

Keď vynecháte obed tak :

* Vaše telo má nedostatok energie, bielkovín i iných živín,
* hladina cukrov (dávka potrebnej energie) v krvi klesne pod potrebnú hladinu – úroveň,
* organizmus voči tomu bojuje a pripomína Vám to,
* ste malátny, unavený, dostávate veľký hlad,
* vo väčšine prípadov ho neskôr zaháňate vysoko kalorickými potravinami (sladkosti, hamburgeri, chipsy, oriešky, sladené nápoje a iné), proste skonzumujete ďaleko viacej kalórií ako je potrebné,
* Váš organizmus spracuje len malú časť týchto kalórií a zvyšok si samozrejme ukladá ako zásobu energie do Vašich podkožných tukových buniek,
* priberáte a ste nešťastný z toho, že podľa Vás zjete málo a kilá pribúdajú,
* na Vašu smolu sa organizmus človeka pri prejedaní zbavuje prebytočných cukrov (kalórií) v krvi rýchlo, a tak sa opätovne ich hladina v krvi dostáva pod potrebnú hladinu – úroveň,
* opäť dostávate hlad a prejedáte sa,
* takýto postup sa v priebehu dňa opakuje viackrát a v nejednom prípade je zavŕšený neskoro večerným alebo i nočným prejedaním sa.
* Neustále priberáte alebo máte problémy s Vašou váhou.
* Príčinou tohto procesu je, že neobedujete alebo Váš obed je nevhodný.
* Samozrejme u každej osoby je to individuálne a ovplyvňuje to viacero faktorov.

Obed je povinnosť voči vášmu telu

Kliknite na zobrazenie celého článku.


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

 

 

 

 

REKLAMA

reklama

REKLAMA