Ako schudnúť 13 DŇOVÁ DIÉTA

13 DŇOVÁ DIÉTA - nebezpečný nepriateľ CHUDNUTIA.

13 DŇOVÁ DIÉTA - nebezpečný nepriateľ CHUDNUTIA.

Ach, aké by to bolo krásne zbaviť sa desiatich kíl za dva týždne. Takéto chudnutie si predstavuje nejedna žena či muž. Každý z nás chce byť štíhli, najmä keď sa blíži dovolenka i plážová sezóna. Vtedy často siahneme po radikálnych redukčných diétach, ktoré tvrdia, že schudnete za týždeň 4-5 kíl a podobne. Bohužiaľ sú to obrie pasce, ktoré rýchlo končia jo-jo efektom. Niektoré vyzerajú ako zázračné spaľovače prebytočných podkožných tukov: schudnete toľko a toľko kíl za krátky čas. A práve tieto postupy chudnutia sú najnebezpečnejšie pre Vaše zdravie.

Zdravie si podlomíte aj 13-dňovou diétou!

Zásady 13-dňovej diéty

* Trvá 13 dní, úbytok na hmotnosti je minimálne 8 kg.
* Treba dodržiavať čas jedenia a zlozenie jedla
* Pri zmene času jedenie treba dodržať 3-hodinový odstup medzi 2 jedlami (raňajky sa môžu aj vynechať ale v žiadnom prípade sa nesmú dávky jedál zvyšovať alebo nahrádzať niečím iným.
* Denne treba vypiť aspoň 2 litre vody (minerálky alebo bylinkového čaju)
* Vhodne je piť aj 2dcl čaju z listu senny, ktorý pomáha pri trávení.
* Káva sa môže piť v akomkoľvek množstve, ale jedine nesladená!!!!!
* Po ukončení 8.dna sa diéta opakuje prvým dnom, a na 14. deň možno jest všetko
* Touto diétou sa mení metabolizmus, a ak sa človek neprimerane neprejedá, počas ďalších dvoch rokoch nepriberie.

Charakteristika: Skutočne jednoduchá a jednotvárna diéta. Jeden liter mlieka denne sa podáva rozdelený na päť častí.

 

Prečo je nevhodná, nebezpečná?

Je to diéta chudobná na bielkoviny, vitamíny, minerálie a celulózu. Je bezzvyšková a môže vyvolať zápchu. Odporúčame ju len na jeden deň raz za dva týždne, len ako doplnok chudnutia.

Ide o jednostrannú diétu, ktorá môže poškodiť Vaše zdravie. Po ukončení diéty, s návratom k starým stravovacím návykom prichádzajú späť aj kilá - slávny jo-jo efekt. Je dokázané, že po ukončení takejto redukčnej diéty sa v tele zdvojnásobí počet enzýmov zhromažďujúcich tuk a počet enzýmov, ktoré tuk spaľujú, klesne na polovicu.

Pre Vašu informáciu si prezrite katastrofálny jedálny lístok tejto diéty.

1.den

7:00 ¼ mlieka alebo kefíru alebo nízkotučného jogurtu
10:00 ¼ mlieka alebo kefíru alebo nízkotučného jogurtu
13:00 ¼ mlieka alebo kefíru alebo nízkotučného jogurtu
16:00 ¼ mlieka alebo kefíru alebo nízkotučného jogurtu
19:00 ¼ mlieka alebo kefíru alebo nízkotučného jogurtu
2.den

7:00 Termix alebo smotanový jogurt
10:00 15dkg tvarohu
13:00 15dkg bieleho masa (napr. uvarene kuracie prsia)
16:00 15dkg ľubovoľnej zeleniny (len čerstvej )
19:00 2 varene vajcia
3.den

7:00 10 dkg ovocia (nie kompót)
10:00 10 dkg čerstvej zeleniny
13:00 10 dkg diétnej salámy alebo šunky
16:00 ¼ l mlieka, kefíru alebo nízkotučného jogurtu
19:00 15 dkg vareného hovädzieho mäsa
4.den

7:00 Termix alebo smotanový jogurt
10:00 ¼ l mlieka, kefíru alebo nízkotučného jogurtu
13:00 10 dkg zeleniny
16:00 10 dkg ovocia
19:00 10 dkg diétnej salámy alebo šunky
5.den

7:00 2 varené vajcia + 10 dkg zeleniny
10:00 10 dkg ovocia
13:00 15 dkg tvarohu
16:00 10 dkg ovocia
19:00 10 dkg zeleniny + ¼ l mlieka
6.den

7:00 10 dkg šunky
10:00 10 dkg ovocia
13:00 10 dkg tvarohu
16:00 10 dkg chudého vareného mäsa
19:00 ¼ l mlieka, kefíru alebo nízkotučného jogurtu
7.den

7:00 2 varené vajcia
10:00 10 dkg ovocia
13:00 15 dkg tvarohu
16:00 10 dkg chudého vareného mäsa
19:00 ¼ l mlieka, kefíru alebo nízkotučného jogurtu
8.den

7:00 20 dkg ovocia
10:00 20 dkg zeleniny
13:00 20 dkg ovocia
16:00 20 dkg zeleniny
19:00 20 dkg ovocia
 


Radšej skúste Trojdňovú očistnú diétu

Táto diéta neuškodí žiadnemu zdravému človeku. Naopak! Očistí telo od prebytočných kíl a toxických látok. Ak máte zdravotné problémy, tak konzultujte držanie takejto diéty so svojim lekárom.
Ak sa rozhodnete držať očistnú trojdňovú diétu, vyberte si čas, keď nemáte priveľa náročných úloh. Najvhodnejšie je držať ju cez víkend, alebo si zobrať tri dni voľna.

1.deň

Budete iba piť. Päť krát denne pite ovocné a zeleninové šťavy. Odporúča sa zriediť ich vodou v pomere 1:1. Pomedzi to pite minerálne vody, prevarenú čistú vodu s citrónom, alebo jablčným octom. Aby bol detoxikačný účinok čo najlepší, uvarte si kvalitný detoxikačný čaj.

2. deň

Ako hlavné jedlo si naservírujte čerstvé ovocie. Jablko, hruška či hrozno. Alebo si doprajte z každého trošku a urobte si šalát. Hneď ráno ako vstanete z postele, ale aj predtým ako sa do nej budete ukladať vypite pohár ovocnej šťavy alebo bylinkový čaj. Ten môžete piť aj počas celého dňa.

3.deň

Na raňajky ovocnú kašu a k tomu biely jogurt. Na obed zeleninová polievka. Na večeru šalát z listovej zeleniny, takej akú len nájdete. Čím viac druhov tým lepšie. No a pridajte aj strúhanú mrkvu, či kaleráb. Môžete si to ochutiť hrozienkami a slnečnicovými semienkami. Ak budete hladný, zajedzte hlad ovocím a zalejte vodou.

Ak sa nevzdáte, vášmu telu pomôžete vylúčiť škodliviny a tak sa budete cítiť oveľa lepšie. A ešte jedno malé upozornenie. Pri diéte sa vyplavujú škodliviny aj cez kožu, preto sa častejšie sprchujte. No a aj žuvačka bude váš priateľ, aby vám nepáchlo z úst.

Hlavné pravidlá Veľa pite. Džúsy, zeleninové aj ovocné / najlepšie riedené v pomere 1:1 s vodou/ a bylinkové čaje. Vypite 2-3 litre vody denne. Vodu noste všade so sebou. Pomôže v najhorších chvíľach umlčať hlad. Mäsu a mlieku dajte na týždeň zbohom. Ak budete mať veľký hlad, skúste ho zahnať sójovými produktmi. Ovocie majte pri sebe, a jedzte často. Na normálnu stravu len opatrne!

 

Uvediem Vám diéty, ktorým by ste sa mali určite vyhnúť.

Tukožrútska diéta
Zaručuje Vám rýchle spaľovanie podkožných tukov. Univerzálny spaľovač tukov však neexistuje. Nijaká potravina nie je sama osebe schopná vyvolať v organizme spaľovanie tuku. To dokáže len dobrý telocvik. Efektom je len zhoršovanie stavu Vášho organizmu, hlad, nervozita a následný jo-jo efekt.

Rýchla diéta
Schudnete dve kilá a viac za týždeň. Toto sú veľmi reštriktívne diéty, ktoré sa stopercentne končia jo-jo efektom. Dajú sa vydržať týždeň-dva, ale spôsobujú frustráciu, ktorú skôr či neskôr budete musieť uspokojiť. Čím rýchlejšie schudnete, tým rýchlejšie podľahnete túžbe po zakázanom jedle. Po skončení tvrdého režimu si všetko vynahradíte a rýchlo naberiete späť nielen tie stratené kilá, ale ešte jedno-dve navyše.

Drastická diéta
Nesmiete prijať viac ako 1200 kalórií denne. Také malé množstvo kalórií nepokryje vašu dennú energetickú potrebu a telo nebude môcť správne fungovať. Hrozí vám podvýživa a s ňou spojené problémy s Vaším zdravotným stavom.

7 dňová diéta

Prísľub schudnutia 5 kíl za týždeň je pre mnohých veľkým prísľubom. Musíte si však uvedomiť, že takéto chudnutie nie je vôbec ľahké. Po diéte síce budete vážiť menej, ale nebude to dôsledok chudnutia. 7 dňová diéta je hlavne v úvode pomerne drastickým obmedzením denného príjmu kalórii. Táto diéta je výživovo nevyvážená. Prvé 3 dni je to doslova hladovka, ktorou si spomalíte metabolizmus. Pri takejto diéte budete stále hladní, vyčerpaní, malátni. Hlavne na štvrtý deň budete nenormálne hladní, pretože môžete jesť banány. Tie majú vysoký glykemický index. Na takúto stravu telo zareaguje predovšetkým tak, že sa zbaví vody. Prevažná časť toho, čo stratíte na váhe bude voda . Telo sa pri hladovaní prakticky len odvodní. Ďalšia reakcia tela je sebaobrana. Telo na nedostatok potravy zareaguje tým, že spomalí metabolizmus. Začne šetriť s dostupnými energetickými zdrojmi. Po skončení 7 dňovej diéty, keď sa začnete vracať na normálnu stravu, tak zaručene schudnuté kilá priberiete naspäť.

 

Jedlá a potraviny s ktorými neschudnete O tom, ako sa budete cítiť, skutočne rozhodujú predovšetkým potraviny, ktoré denne prechádzajú vašim tráviacim traktom. Čím horší je váš jedálniček, tým nekvalitnejší bude i váš život a budete priberať.

Zdravé jedlo - základ dlhého života
Ak sa neustále budete zaťažovať ťažko stráviteľným jedlom, organizmus bude musieť všetku svoju energiu použiť na proces trávenia a na iné životné funkcie mu už veľa síl nezostane. Vaše telo to tak môže zvládať roky, to však ešte neznamená, že prehrešky vám budú prepáčené. Príde čas, kedy vám to zráta i s úrokmi. Môžete sa im však včas vyvarovať. Stačí trochu disciplíny a rozumu.

Tuk a mastné jedlá
Tuk je pre zdravé fungovanie organizmu nevyhnutný. Dodáva energiu, poskytuje dôležité mastné kyseliny a zabezpečuje vstrebávanie niektorých prospešných látok. Bez potrebného množstva tuku by ľudské telo nebolo schopné tento proces samé zvládnuť. Nie je však tuk ako tuk. Kačacia masť, či iný živočíšny tuk telu vôbec nepomôže, preto radšej voľte vždy ten rastlinný.

Bôčik je síce chutný ale neprijateľný.
Paprikový bôčik, bravčové kolienko a iné špeciality, pri ktorých sa vám vždy zbierajú slinky, sú pre zdravý organizmus doslova katastrofou. Nič vzácne mu nedodajú, naopak, nemálo ho zaťažia. Preto ste vždy po konzumácii takéhoto jedla bez energie a chce sa vám spať. Predstavte si, čo to spraví s telom, keď takto jete pravidelne. Nečudujte sa, že vám organizmus postupne vypovedá službu.

Klobásky a slaninky
Podobne nebezpečné sú i rôzne klobásové, slaninové, oškvarkové, paštétové, či iné podobné pokrmy. Chutia síce jedinečne, ale tam ich výnimočnosť končí. Trávenie dostane zabrať, cholesterol v krvi sa zvýši, ručička na váhe stúpne a životné funkcie sa zhoršia. Neubehne veľa času a vaša pažravosť sa preukáže aj na zdravotnom stave.

Vnútornosti
Pľúcka na smotane, husacia pečienka sú ďalšie zo sorty zakázaných jedál. Zvieracie vnútornosti sú pre ľudský organizmus ťažko stráviteľné a zaťažujúce. Ak ich ešte skombinujete s inými mastnými ingredienciami, môžete si po zvyšok dňa zobrať dovolenku na trávenie. Nič iné totiž robiť nezvládnete.

Hranolky
Z hranolkov môžete tuk doslova žmýkať a tento škodlivý efekt nezachráni ani hodnotný obsah zemiakov. Ak si kúpite mrazené, nejete nič iné ako mastnú gumu a tá vás opäť posúva kúsok bližšie ku sklonku vášho nezdravého života.

Vyprážaný údený syr s tatárskou omáčkou a hranolkami

síce predstavuje nenahraditeľnú delikatesu pre Vaše chute, pre telo však pohromu. Na svedomí to má hneď niekoľko faktorov. Prvým je tučný obsah syru, druhým škodlivý proces údenia, tretím príprava vyprážaním a ďalšie už snáď ani netreba menovať. Čím skôr na toto jedlo zabudnete, o to viac si život predĺžite.

Čipsy
Do skupiny nevhodných mastných jedál patria aj pochutiny, ktoré sú pre telo iba zbytočnými prázdnymi kalóriami. Nenasýtia, nevyživia, nepomôžu. Sú zbytočne vyhodenými peniazmi a potravinami, ktoré vám vôbec nič užitočné nedajú. V konečnom dôsledku neuspokoja ani hlavu, pretože ťažký pocit po ich konzumácii Vám náladu určite nezlepší.

Zákusky
Vyzerajú lákavo, preto im len málokto dokáže odolať. Pokiaľ však nie sú len čisto ovocné, ťažko hovoriť o zdravom stravovaní. Obyčajne obsahujú priveľa tuku, cukru, múky a niekedy i rôznych chemických farbív. Na chvíľu uspokoja psychicky, krvný obraz si však nimi rozhodne nevylepšíte.
 

Čokolády
Podobne sú na tom i tabličky čokolády, ktoré sa samé rozpúšťajú na jazyku. Opäť je to však nadmerné množstvo tuku a cukru, ktoré by vás malo predovšetkým zaujímať. Nedajte sa obalamutiť rečami, že čokoláda je zdravá. Biely cukor a nesprávny tuk ešte žiadnemu živému organizmu nepomohli, ináč to teda nebude ani s tým vašim. O prospešných účinkoch sa dá hovoriť až od 85 percentného obsahu kakaa, samozrejme bez pridania iných škodlivých zložiek. Na typickú chuť mliečnej čokolády však v tomto prípade zabudnite.

Karamelové dobroty, zmrzlina, marcipán...
Naše potraviny, ktoré vás pomaly a iste dostanú do hrobu, uzatvárame tými najchutnejšími. Pamätáte na časy, keď ste ako dieťa za odmenu dostávali kopček zmrzliny, či inú sladkú dobrôtku? Mali byť skôr za trest, pretože neobsahujú nič, čo by vaše telo dokázalo oceniť. Opäť je to len množstvo tuku, bieleho cukru a chémie.

Potraviny, ktoré sú vhodné na zdravé stravovanie a chudnutie

* morčacie mäso, kuracie mäso
* chudé hovädzie mäso
* chudé mäso z diviny
* králik, zajac
* vajíčka
* zelenina, ovocie ( iba do 17:00 ), je mylné sa domnievať, že ovocie sa môže konzumovať aj na večer. Väčšina ovocia obsahuje totižto veľa cukru.
* kompóty bez sirupu
* celozrnné pečivo a chlieb
* ovsené vločky, ražné vločky a cereálie. Nepoužívajte ovsené vločky neskoro večer, sú dobrým zdrojom sacharidov.
* tmavá ryža
* tvrdé syry ( ktoré obsahujú okolo 20 - 30 % tuku )
* dusená šunka, kuracia, morčacia, bravčová
* tofu, sója a výrobky z nej
* cestoviny, najlepšie tmavé
* slnečnica, sezam, tekvicové semiačka
* olej: olivový, ľanový, lisované za studena
* oleje na varenie: repkový, slnečnicový
* tvaroh, cottage cheese, biely jogurt, zakysané nízkotučné mliečne výrobky
* nízkotučné mlieko
* ryby ( hlavne morské: tuniak, losos, makrely atď.)
* racio chlebíky ( tzv. Polystyrénové), ryžové, ražné atď.

Ako postupovať po schudnutí
Keď chudneme, myslíme na vytýčený cieľ. Keď ho dosiahneme, vyvstáva otázka: Čo ďalej? Pripravte sa, že až teraz pôjde do tuhého. Aby ste kilečká nenabrali naspäť, určite sa nezbavujte zdravých zvykov, aké ste počas diétovania nadobudli. Kalorický príjem zvyšujte pomaly, deň po dni, podobne ako skladbu jedál. Ani váhu neodkladajte. Neurotické každodenné váženie vás nikam neposunie, ale aspoň raz do týždňa je dobré mať prehľad o tom, či sa vaše snaženie uberá tým správnym smerom. Riziko po diéte predstavujú predovšetkým záťažové situácie. Nezabúdajte, že telo je sčasti oslabené nízkym príjmom kalórií. Skôr vás to bude zvádzať obaliť si nervy cukrom alebo tukom. Preto skúste namiesto rozmaznania jazyka rozmaznať celé telo – nie bonboniérou, ale wellness. Doprajte si masáž, saunu, bahenné zábaly a podobné lahôdky, čo dopomôžu zbaviť sa jedov z tela. A samozrejme nezabúdajte na pravidelný pohyb.

Značným problémom po diéte je neraz vlastná rodina, ktorá vás na posedeniach bude núkať koláčikmi, obloženými chlebíkmi a teraz, keď ich už nemôžete odbiť argumentom o diéte, sa len tak ľahko nezastavia. Čo si budeme hovoriť, hlavne staršej generácii sa to vysvetľuje ťažko, pretože za zdravú stravu sa považujú poctivé trojchodové domáce obedy. Všetko ostatné sú len „moderné móresy“. Neostáva nič iné, len s úsmevom presvedčiť starostlivú mamu, tetu či starkú, že si dáte, čo chcete až keď budete mať chuť.

 

Keď chcete schudnúť vyplňte tento FORMULÁR NA CHUDNUTIE (kliknite), alebo si dajte vyhotoviť ANALÝZU VAŠEJ POSTAVY (kliknite)

 

PRIHLASUJEM SA NA ZASIELANIE NOVINIEK O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

Ďalšie informácie o tom ako postupovať pri chudnutí a stravovaní sa dozviete na stránke www.schudnut-ako.meu.zoznam.sk


Chcem si prečítať ďalšie rady - novinky o chudnutí a stravovaní (kliknite)